A rózsa lelke

Miért pont az open office hangulatot ne lehetne fokozni aromákkal?

2017. augusztus 01. 23:04 - katicabogarka

Szerte a világban nagyon komoly kutatások folynak az aromapszichológia területén, hogy többet tudjunk az illatok hatásáról, illetve még pontosabban arról, hogyan lehet tudat alatt befolyásolni az emberek viselkedését.

Szervezetfejlesztők figyelem! :) Japán volt a legelső, aki az aromákra egyfajta menedzsment eszközként kezdett tekinteni, amivel tudatosan befolyásolható a munkatársak, és az ügyfelek viselkedése is. Az ő kísérleteikből tudjuk, hogy például a gépelési hibák 20%-kal csökkentek levendula, 33%-kal jázmin és 54%-kal citrom használata következtében.

office-meditation.jpg

Az aromapszichológiában élenjáró országokban, mint például Japánban vagy az USA-ban ma már nem kuriózum, hogy a középületekben, irodaházakban komoly aroma diffúzor rendszereket installálnak az épületgépészet részeként. A Kajijama Corporation state-of-the art irodaházába például egy olyan intelligens rendszert építettek be, ami a nő-férfi arányt, és a napszakot is figyelembe véve keveri ki az éppen optimális aromakeveréket. A rózsa-levendula segíti csökkenteni a stresszt, nap közben a fás-virágos jegyek teremtenek kellemes atmoszférát, majd haza indulás előtt egy kis citrus koktél ad enegialöketet a hazaindulóknak.

Az illatokban a retail területén is sok lehetőség rejlik, hiszen a vásárlói magatartás egyik legjobb és még legális befolyásolási módját látják sokan az aromák ügyféltérben való használatában. Legyen szó a panaszos ügyfelek megnyugtatásáról, a fogyasztási kedv élénkítéséről, vagy a kaszinókban tomboló játékszenvedély fokozásáról.

Az eredmények elég meggyőzőek. Egy kísérlet során ugyanazokat a Nike cipőket mutatták meg két csoportnak két külön teremben. Ahol egy kellemes virágos illatkompozícióval illatosították a teret, ott a vásárlók átlagosan 10.33 $-ral többet adtak volna a cipőkért. Egy másik esetben egy las vegasi kaszinóban sikerült egy speciális aromakeverék segítségével 45 %-kal megnövelni a nyerőgépekbe dobált pénz mennyiségét. Még az adósságbehajtásra is van illat: ha a számlalevelet egy Aeolus7 nevű (egyébként enyhén izzadtságszagú) aromával illatosított papíron küldik ki, nagyobb hatékonysággal hajthatóak be a kintlevőségek, mintha egy behajtó céget bíznának meg. (Várom a kreatív magyarázatokat arra, hogy vajon mi lehet az összefüggés az izzadtságszag és a fizetési hajlandóság között.) :)

Ha már ennyire jól működik ez az eszköz, akkor nézzük meg, hogy a mindennapokban hogyan tudod arra használni, hogy kellemesebb környezetet teremts magad körül.

Itt egy kis praktika az open office hangulat fokozására :)

Vegyél egy 30 ml-es barna üveget és cseppents bele:

  • minden vicceken nem nevető munkatársad után 1 csepp kubebabors olajat
  • minden extra túlóra után 1 csepp eukaliptusz olajat (eukaliptus radiata)
  • minden lefagyott workflow után 1 csepp levendula olajat
  • minden náthás munkatársad után 1 csepp teafa olajat
  • minden ötödik félregépelt domain jelszó után 1 csepp citromot

A keveréket gyengéden rázd össze, és napi 1 cseppet cseppents egy ilyen hideg párologtatókőre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://arozsalelke.blog.hu/api/trackback/id/tr5112709606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása